Klasy siódme zwiedzają Wrocław

Wycieczkę zaplanowaliśmy  dawno , więc kiedy nadszedł ten oczekiwany dzień –  17 maja nie mieliśmy problemu , aby pojawić się na zbiórce już o 4.45. Wyjechaliśmy w strugach deszczu, który towarzyszył nam prawie przez całą drogę. Byliśmy mile zaskoczeni po przyjeździe do Wrocławia,  gdyż tam nie padało i mogliśmy z przewodnikiem spokojnie rozpocząć nasze zwiedzanie.

Udaliśmy się do Ogrodu Botanicznego przy Uniwersytecie Wrocławskim, który jest  drugim (po ogrodzie krakowskim) najstarszym ogrodem w Polsce, wpisanym na listę zabytków woj. dolnośląskiego. Wstąpiliśmy także do Muzeum Przyrodniczego.

Zwiedzając Ostrów Tumski (najstarszą, zabytkową część Wrocławia) zatrzymaliśmy się przy Archikatedrze  św. Jana Chrzciciela, która należy do najcenniejszych zabytków miasta. Jej powstanie wiąże się z jubileuszem roku tysięcznego, Zjazdem Gnieźnieńskim i założeniem biskupstwa we Wrocławiu.

Przeszliśmy także po słynnym Moście Tumskim zwanym Mostem Zakochanych. Legenda mówi, że najpierw trzeba pogłaskać rzeźbę lwa przy katedrze na Ostrowie Tumskim, a potem przespacerować się po moście. Wtedy można tam spotkać miłość swojego życia. Pary obwieszają most kłódkami na znak wiecznej miłości.

Na dziedzińcu podziwialiśmy  Ossolineum –  barokowy obiekt, w którym znajdują się bogate zbiory biblioteczne.

W końcu znaleźliśmy się na Wrocławskim Rynku . Późnogotycki Ratusz z 66-metrową wieżą jest najokazalszą tego typu budowlą w kraju.

Przewodnik oprowadził nas także  po Muzeum  Histor

ycznym.  Dotarliśmy  na Stare Jatki usytuowane wśród śródrynkowych alejek. Przechadzając się pod zadaszonymi niezwykle urokliwymi kamieniczkami można poczuć ducha renesansowych dziejów.

Drugi dzień był także pełen wrażeń.  Już o 9.00 zaczęliśmy zwiedzanie Kolejkowa czyli  podróż przez miniaturowy świat. Twórcy Kolejkowa stworzyli ogromną makietę, atrakcję tętniącą życiem i przedstawiającą  Dolny Śląsk. Dołożyli wszelkich starań, aby jak najdokładniej odwzorować rzeczywistość i przedstawić życie miniaturowych mieszkańców Kolejkowa, ukazując ich w przeróżnych sytuacjach dnia codziennego. Duże wrażenie robi efekt noc / dzień. Kiedy nadchodzi zmrok nad Kolejkowem, rozświetlają się okna budynków,  reflektory samochodów i pociągów.

Hala Stulecia (obiekt światowego dziedzictwa UNESCO), Iglica (jeden z najbardziej charakterystycznych obiektów architektonicznych miasta), Pergola ze słynną multimedialną fontanną oraz Ogród Japoński ( unikatowy w Europie, żywy fragment japońskiej kultury ) to nasze kolejne atrakcje podczas wędrówki po Wrocławiu.

Na koniec udaliśmy się do Afrykarium i ZOO.

Wycieczkę do Wrocławia uważamy za bardzo udaną, pozostanie z pewnością w naszych szkolnych wspomnieniach.