Wycieczka klas szóstych do Zakopanego

21.09.2021r. o godz. 6.00 wyruszyliśmy wraz z wychowawczyniami: p. A. Skuza i p. M. Kula oraz panią pedagog K. Bulanowską na dwudniową wycieczkę do Zakopanego.

Po drodze, w Krakowie dołączyła do nas p. przewodnik, która towarzyszyła nam przez całą wycieczkę bardzo ciekawie opowiadając.

Zwiedzanie stolicy Tatr rozpoczęliśmy od cmentarza na Pęksowym Brzysku gdzie znajdują się groby m.in. S. Witkiewicza, K. Makuszyńskiego, W. Orkana, K. Przerwy – Tetmajera.

Odwiedziliśmy także Kościół Matki Bożej Częstochowskiej z 1847r. Spacerując po ul. Kościelskiej – zakopiańskiej ,, starówce” podziwialiśmy zabytkowe chaty góralskie z XIX w.

Dużą atrakcją był  wjazd kolejką linową na Gubałówkę. Po wjeździe na górę mogliśmy samodzielnie poruszać się po całej Gubałówce, kupować pamiątki, robić zdjęcia i podziwiać widoki.  Później zjechaliśmy na dół i udaliśmy się na Krupówki. Oglądaliśmy także kompleks skoczni narciarskich Wielka Krokiew.

Na Jaszczurówce zobaczyliśmy Kapliczkę w stylu zakopiańskim według projektu S. Witkiewicza.

Zakwaterowaliśmy się w Willi Siklawa gdzie przyjęto nas bardzo serdecznie. Po obiadokolacji  spędzaliśmy czas na pogawędkach ciesząc się, że w końcu możemy ze sobą przebywać .

Na zakończenie dnia czekała nas miła niespodzianka : ognisko z kiełbaskami. Długo biesiadowaliśmy przy ognisku uczestnicząc w różnych zabawach. Humory dopisywały.

W drugim dniu p. przewodnik zaprowadziła nas do Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego. Następnie udaliśmy się na spacer po mniej znanym Zakopanem . Po drodze obejrzeliśmy Galerię Sztuki im. Włodzimierza i Jerzego Kulczyckich na Kozińcu oraz perełki zakopiańskiej architektury drewnianej : Dom ,,Pod Jedlami’’ ( jeden z najpiękniejszych projektów S. Witkiewicza), willę, Witkiewiczówka, w której słynny Witkacy prowadził swoją Firmę Portretową , willę ,, Śmigło ‘’, gdzie mieści się Tatrzańska Stacja Terenowa Zakładu Ochrony Przyrody PAN.

Punktem kulminacyjnym było wejście na Antałówkę skąd rozciągały się ciekawe widoki na Zakopane, Tatry, Pasmo Gubałówki , Podhale i Gorce. W drodze powrotnej p. przewodnik zaprowadziła nas do Bacówki gdzie mogliśmy zakupić smaczne oscypki , a przy okazji zobaczyliśmy z bliska jak pracują owczarki podhalańskie przy zaganianiu owiec.  Wracaliśmy zmęczeni, ale w bardzo dobrych humorach, ze śpiewem na ustach .