Nasza szkoła od września realizuje program Youngster, skierowany do uczniów klas ósmych. Jest to program wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich, zainicjowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej. To, co wyróżnia Program Youngster, to ukierunkowanie nauki na pobudzanie wewnętrznej motywacji ucznia. Służy temu m.in. system nagradzania, w którym pod uwagę brany jest przede wszystkim przyrost wiedzy, a nie tylko wyniki końcowego testu. Zajęcia odbywają się bez odpytywania, klasówek i ocen, co ma na celu zachęcenie uczniów do aktywności. W ciągu roku szkolnego uczestnicy projektu przystępują tylko do trzech testów- testu plasującego, pozwalającego oszacować ich poziom wiedzy na starcie, testu badającego przyrost wiedzy po pierwszym semestrze oraz na zakończenie roku szkolnego.
Program Youngster realizowany był poprzez dodatkowe zajęcia z języka angielskiego w wymiarze trzech godzin lekcyjnych tygodniowo (90 godzin dydaktycznych w roku szkolnym). Zajęcia te były uzupełnieniem i rozwinięciem programu nauczania. Realizowane były w oparciu o podręczniki opracowane przez wydawnictwo Macmillan.
W naszej szkole w projekcie uczestniczyło czternaścioro uczniów z klas ósmych. Największy przyrost wiedzy uzyskali : Bartłomiej Kaniecki, Bartłomiej Chmielewski oraz Damian Kula. Chłopcy otrzymali nagrody rzeczowe ufundowane przez koordynatorów programu.
Ponadto, w innej kategorii, wyróżnieni zostali : Aleksander Ziembicki, Bartomiej Chmielewski i Damian Kula. Uczniowie ci w czasie realizacji projektu wykazywali się największym zaangażowaniem, sumiennością i najlepszą frekwencją, za co otrzymali nagrody książkowe i dyplomy.
Dla wszystkich uczestników projektu koordynatorzy przygotowali certyfikaty potwierdzające ich uczestnictwo w programie Youngster.