Projekty edukacyjne Uniwersytetu Dzieci

Uczniowie klasy 3b i 2b  ukończyli realizację projektów  edukacyjnych Uniwersytetu Dzieci „ Matematyka – kto w pracy liczy, mierzy i waży?” , ,,Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?
Podczas zajęć trzecioklasiści dowiedzieli się po co nam matematyka oraz sprawdzali, czy  i w jaki sposób z matematyki korzystają przedstawiciele różnych zawodów? Trenowali projektowanie, wyobraźnię przestrzenną czy odmierzanie składników.  Na rozgrzewkę zostały zrealizowane dwa scenariusze  „Jakie są moje mocne i słabe strony?” oraz „Jak skutecznie działać w zespole?”,  które zintegrowały klasę, oswoiły uczniów ze swoimi emocjami i podpowiedziały, jak efektywnie pracować w zespole.

Podczas kolejnych zajęć doświadczali obecności matematyki analizując wyniki badań, wyklaskując rytm według podanego schematu, przeliczali i analizowali  ilości składników  na sałatkę, liczyli czas trwania danego ruchu w tańcu, poznali historie pieniądza, wykonali zadania związane z przeliczaniem pieniędzy i zakupami, mierzyli i porównywali  swój wzrost. Na podstawie różnorodnych ćwiczeń zrozumieli, że matematyka pomaga i rozwija  myślenie, jest niezbędna w nauce, w pracy i codziennym życiu. Korzystają z niej np: inżynierowie, cukiernicy, kucharze, sprzedawcy, architekci, nauczyciele, analitycy, a nawet muzycy. Zobaczyli, jak wygląda praca w różnych profesjach, co z pewnością pozwoli im zwiększyć świadomość, w jakich dziedzinach chcieliby się  rozwijać.
Uczniowie klasy 2b uczestnicząc w projekcie „Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż? ” poznali prawa panujące w nauce oraz przekonali się, jaki wpływ ma na nią człowiek. Prowadzili proste obserwacje przyrodnicze, wykonywali doświadczenia i samodzielnie wyciągali wnioski. Poznali wiele gatunków roślin i zwierząt. To była podróż do fascynującego świata przyrody.

W nagrodę za udział w projekcie, zrealizowanie wszystkich zajęć  i przesłanie sprawozdań otrzymaliśmy  od Fundacji Uniwersytet Dzieci dyplomy, certyfikaty, podziękowanie  oraz zaproszenie na wykład – na żywo  pt. ,,W jakim języku mówią zwierzęta?’’.
Realizacja  projektów była ciekawą formą  zdobywania wiedzy i trenowania kompetencji społecznych. Zapraszamy na krótką relacje, z ostatniego w tym roku szkolnym wykładu.

                                                                                                        Barbara Miszczyk