Uczniowie klas szóstych zwiedzają Tatry i Pieniny

2 czerwca 2015r. godz. 7.00 wyjeżdżamy spod szkoły na spotkanie z przygodą. Skład naszej grupy to 37 uczniów (16 z klasy VIa, 16 z klasy VIb oraz 5 z klasy Va) i 4 opiekunów: p.Danusia, p.Gertruda, p.Basia i p.Kasia.

W drodze do Zakopanego trochę zgłodnieliśmy, czas więc na postój przy Mc Donaldzie. Po sutym posiłku ruszamy dalej, następny przystanek pod Gubałówką. Już na szczycie – podziwiamy panoramę polskich Tatr, najwyższego pasma w łańcuchu Karpat. Spacerując, zatrzymujemy się przy straganach z regionalnym rzemiosłem, każdy może nabyć pamiątki dla siebie i swoich bliskich. Po południu idziemy na baseny termalne w Bukowinie Tatrzanskiej, gdzie miło spędzamy prawie 3 godziny. Termy BUKOVINA to największy w Polsce kompleks basenów geotermalnych. Dzięki połączeniu leczniczych właściwości wód z doskonałą infrastrukturą basenową jest to miejsce, w którym możemy zrelaksować się, zadbać o ciało i spędzić miło czas z przyjaciółmi. Po szaleństwie w wodzie czas na kolację i odpoczynek. Ale do godziny 22.00 jeszcze trochę czasu pozostało, więc nie ma nic lepszego jak zabawa w chowanego. Cały czas nadzorują nas wychowawczynie. Wybija 22.00 i musimy być w łóżkach, nie mamy jednak ochoty na spanie. Ciche rozmowy z przyjaciółmi nikomu przecież nie przeszkadzają.

Poranek 3 czerwca – śniadanie i wyjazd do Niedzicy – miejscowości położonej u podnóży góry Cisówki (777 m) i Hombarku (743 m) – szczytów Pienin Spiskich. Tutaj podziwiamy piękny zamek Dunajec z XIV wieku znajdujący się nad Zbiornikiem Czorsztyńskim.

Udajemy się w dalszą drogę, już niedaleko podziwiamy piękno Trzech Koron -najwyższego szczytu Pienin Środkowych należącego do Masywu Trzech Koron. Widok jest przecudny. Teraz jeszcze wjazd kolejką linową na Palenicę – szczyt w Małych Pieninach, skąd możemy podziwiać piękno naszych polskich gór, chwila odpoczynku, zjazd i udajemy się w drogę powrotną do domu. Wycieczka była wspaniała, szkoda że już ostatnia w takim składzie.