Wycieczka klas czwartych do Krakowa

W dniu 18 maja uczniowie klas czwartych wraz z wychowawczyniami i panią Moniką Dudkiewicz udali się na wycieczkę do Krakowa. Spod szkoły wyruszyliśmy o godzinie szóstej, a trzy godziny później spotkaliśmy się z panią przewodnik, z którą poszliśmy na Wzgórze Wawelskie. Tam obejrzeliśmy wnętrza Katedry , nagrobki królów i najbardziej zasłużonych dla ojczyzny Polaków oraz wspięliśmy się  na szczyt Wieży Zygmuntowskiej, aby zobaczyć najsłynniejszy z dzwonów wawelskiej katedry – dzwon Zygmunt.  Następnie udaliśmy się do Smoczej Jamy- jaskini na zachodnim zboczu Wawelu. Po przejściu 80 metrowej trasy  znaleźliśmy się pod pomnikiem legendarnego, ziejącego ogniem  Smoka Wawelskiego.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie głównego rynku Starego Miasta. Po wysłuchaniu hejnału odegranego przez trębacza z wieży Kościoła Mariackiego, weszliśmy do wnętrza Bazyliki, aby zobaczyć ołtarz autorstwa Wita Stwosza- największy tego typu gotycki obiekt w Europie. Na Rynku Głównym odwiedziliśmy również Sukiennice, gdzie podziwialiśmy stragany z biżuterią, rękodziełem  i  pamiątkami.

W godzinach popołudniowych udaliśmy się na godzinny rejs statkiem po Wiśle, który rozpoczęliśmy u podnóża Wawelu. Z pokładu mogliśmy przyjrzeć się krakowskim zabytkom oraz  podziwiać malowniczy krajobraz  miasta.

Ostatnią atrakcją naszej wyprawy była wizyta w ZOO, gdzie mogliśmy zobaczyć wiele cennych gatunków zwierząt, zarówno  tych powszechnie nam znanych, jak również egzotycznych i zagrożonych wyginięciem.

Wycieczka do Krakowa była dla nas cenną  lekcją historii i ciekawym doświadczeniem. Nie tylko wzbogaciliśmy naszą wiedzę, ale również  mogliśmy  posłuchać gwaru turystów z całego świata, przyjrzeć się świętującym Juwenalia studentom w zabawnych, barwnych przebraniach oraz poczuć atmosferę wielkiego miasta z „duszą”.