Wycieczka klas drugich Energylandia – Kraków

Na naszą dwudniową wycieczkę wyruszyliśmy 18 maja w czwartek i rozpoczęliśmy ją w ENERGYLANDII w Zatorze, w największym Parku Rozrywki w Polsce. Na samym początku większość z nas skierowała się do Strefy ekstremalnej, gdzie dostarczyliśmy sobie adrenaliny oraz potężnej dawki radości i zabawy. Na terenie parku mogliśmy korzystać ze wszystkich urządzeń i atrakcji między innymi z Roller Coasterów, ogromnego wahadła Azec Swing, czy potężnego 40 metrowego Space Boostera.

Spędziliśmy tam na dobrej zabawie ponad sześć godzin, następnie udaliśmy się do Krakowa, gdzie mieliśmy zamówiony nocleg i obiadokolację. W drugim dniu, po śniadaniu, pojechaliśmy do Ogrodu  Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie. Tam na powierzchni ponad 6 ha parku rozmieszczone były urządzenia demonstrujące zjawiska fizyki, ekspozycja geologiczna, ekspozycja sensoryczna, zielony labirynt z cytatami Stanisława Lema. Wzięliśmy udział w warsztatach „W poszukiwaniu zaginionej szkatułki”. Podczas tych zajęć z użyciem kompasu i mapy uczyliśmy się orientacji w terenie. Musieliśmy odnaleźć poszczególne części mapy i wykonać przygotowane dla nas zadania, aby móc odnaleźć ukrytą w labiryncie, zamkniętą na szyfr, szkatułkę ze słodką niespodzianką. Po zajęciach warsztatowych udaliśmy się z panią przewodnik na spacer po Ogrodzie, aby zobaczyć z bliska poszczególne urządzenia: pryzmat, który tworzy ze światła słonecznego piękną tęczę, tarczę Newtona, ogromny kalejdoskop, układ luster (gdzie sami tworzyliśmy obiekt, który podlegał wielokrotnym odbiciom). Każde z urządzeń prezentowało jedno lub kilka zjawisk fizycznych, na przykład gong uderzony silnie nie wydał ciekawego dźwięku, ale wielokrotne uderzenia prowadziły do sumowania fal akustycznych dając niesamowity, nastrojowy efekt. Przy innym stanowisku mogliśmy sprawić, że powstał wir wodny i obserwować jego niepowtarzalne zachowanie, które wynikało z prędkości kręcenia korbą.

Spacer po Ogrodzie zajął nam ponad dwie godziny i trochę zmęczeni ale zadowoleni udaliśmy się aby zobaczyć najpiękniejsze i najważniejsze zabytki na Starym Mieście i Wawelu. Wycieczkę po Krakowie rozpoczęliśmy na Wzgórzu Wawelskim. Tradycyjnie zrobiliśmy sobie zdjęcia z ziejącą ogniem rzeźbą Smoka Wawelskiego.  Dalej ruszyliśmy Drogą Królewską i przy ul. Franciszkańskiej 3 zobaczyliśmy Pałac Biskupi ze słynnym „oknem papieskim”. Przeszliśmy się do dzielnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego, weszliśmy na dziedziniec Collegium Maius – najstarszego budynku uniwersyteckiego w Polsce, oraz obejrzeliśmy również budynek Collegium Novum i pomnik najsłynniejszego studenta Akademii Krakowskiej – Mikołaja Kopernika. Wycieczka zakończyła się zwiedzaniem Rynku – przejściem przez Sukiennice, obok Wieży Ratuszowej i Kościółka św. Wojciecha. Na koniec zobaczyliśmy najważniejszą świątynię Krakowa – Kościół Mariacki ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza.

Zmęczeni zwiedzaniem, ale zadowoleni udaliśmy się do autokaru w drogę powrotną do Pierzchnicy. Uważamy, że wyjazd był bardzo udany, dostarczył nam mnóstwo atrakcji i emocji.