Wycieczka klas piątych i szóstych do Krakowa

25 maja 2018r. uczniowie klas Va, Vb i VI uczestniczyli w wycieczce szkolnej do Krakowa. Uczniom towarzyszyły wychowawczynie oraz pan Mirosław Wójcik.

Miasto przywitało nas piękną pogodą, zwiedzanie zaczęliśmy od Rynku Starego Miasta i modlitwy w Kościele Mariackim. Następnie przeszliśmy na Wawel, po drodze zatrzymaliśmy się na ulicy Franciszkańskiej, gdzie Papież Jan Paweł II podczas wszystkich swoich pielgrzymek do Polski spotykał się z młodzieżą. Niezapomniane wrażenie wywarł na uczniach widok Krakowa z wieży Dzwonu Króla Zygmunta. Podobnie jak groby Królów i wielkich Polaków znajdujące się w Katedrze na Wawelu oraz dziedziniec, jaskinia krasowa Smocza Jama i ziejący ogniem Smok Wawelski.

Z Wawelu udaliśmy się na rejs po Wiśle. Odpoczywając na otwartym pokładzie statku słuchaliśmy legend  opowiadanych przez panią przewodnik.

Ciekawym dla zwiedzających miejscem okazało się Muzeum Techniki i Sztuki Japońskiej „Manga”. Przewodniczka w interesujący sposób zapoznała dzieci z religiami i stylem życia mieszkańców odległej Japonii. Ostatnim punktem wycieczki był zlokalizowany w Lesie Wolskim Ogród Zoologiczny. Uczniowie miło spędzili czas w tym urokliwym, pełnym zieleni miejscu, z zainteresowanie przyglądali się egzotycznym zwierzętom. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy, późnym wieczorem z żalem żegnaliśmy Kraków.