Wycieczka do Parku Rozrywki w Chrustach

11 października 2018 roku uczniowie klas czwartych ze Szkoły Podstawowej w Pierzchnicy uczestniczyli w wycieczce do Kompleksu Polana w Chrustach koło Zagnańska, na terenie którego mieszczą  się m.in. nowo otwarte Oceanarium i Park Miniatur.Na początku udaliśmy się do Parku Miniatur, gdzie skorzystaliśmy z e-przewodnika, który wzbudził dużo emocji. Każdy z nas zaopatrzony w zestaw słuchawkowy mógł samodzielnie poznać województwo świętokrzyskie, kopie najważniejszych 20 obiektów regionu w skali 1:20.  Z ciekawością obejrzeliśmy wiele makiet przedstawiających zamki i obiekty obronne oraz zabytki sakralne i techniczne, największe w naszym regionie. Mieliśmy okazję, aby przekonać się jak mieszkał Henryk Sienkiewicz w swoim pałacu w Oblęgorku, jak prezentuje się prawdziwie obronny zamek w Szydłowie, jak wyglądał zakład hutniczy w Maleńcu, zobaczyć Pałac Biskupów Krakowskich, a także poznaliśmy prawdziwy kształt wielu innych niezwykłych budowli.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Akwarium Oceanika. Zobaczyliśmy mnóstwo różnorodnych  gatunków fauny i flory z całego świata. Zgromadzono tu zwierzęta i rośliny z wód rzek, jezior, mórz i oceanów całego świata, podzielone według miejsca ich występowania. W akwariach znajdowały się: kolorowe ryby, koniki morskie, meduzy, ośmiornice, krewetki, kraby oraz rekiny i różnego rodzaju rośliny. O wszystkim w bardzo interesujący sposób opowiedziała nam pani przewodnik.

Wycieczka miała również charakter integracyjny. Na początku nowego etapu edukacyjnego mogliśmy się lepiej poznać zarówno z nowymi kolegami jak i wychowawczyniami. Uważamy, że wyjazd był bardzo udany i z niecierpliwością czekamy na kolejny.