Wycieczka szóstoklasistów do stolicy

14 czerwca 2023 r. klasy szóste wraz z opiekunami wyruszyły na wycieczkę do Warszawy.
Po dotarciu na miejsce, przy Grobie Nieznanego Żołnierza, czekała na nas Pani przewodnik, która zabrała nas na spacer po Starym Mieście, zobaczyliśmy wiele pomników, kościołów, Pałac Prezydencki, Kolumnę Zygmunta. Pomaszerowaliśmy również pod Zamek Królewski, gdzie podziwialiśmy piękno tego budynku, a po zapoznaniu się z historią tego miejsca pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta.
Następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich, czyli letniej Rezydencji Króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Spacerując alejkami podziwialiśmy wiele wolnostojących rzeźb, Amfiteatr, a także niesamowity Pałac na Wyspie oraz Starą Oranżerię, służącą niegdyś królowi do uprawy i hodowli egzotycznych roślin.
Kolejnym, ważnym punktem, była wizyta w Wytwórni Filmów Fabularnych i Dokumentalnych, gdzie mogliśmy zapoznać się ze specyfiką pracy charakteryzatora na planie filmowym. Po solidnej dawce informacji, wzięliśmy udział w warsztatach dotyczących charakteryzacji, gdzie głównym tematem było postarzanie. Prowadząca zajęcia ucharakteryzowała ochotników na „starego chłopa” żyjącego 150 lat temu, trzeba przyznać, że efekt był niesamowity! Następnie każdy mógł wykonać charakteryzację kolegi lub koleżanki.
Po przerwie obiadowej, ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Muzeum Świat Iluzji, w którym można było podjąć wyzwanie utrzymania równowagi w zakręconym tunelu lub zrobić mnóstwo zdjęć w oryginalnych ujęciach i ciekawej perspektywie.

Do Pierzchnicy wróciliśmy późnym wieczorem, uczniowie byli pod wrażeniem piękna naszej stolicy oraz liczby atrakcji, jakie można tu spotkać. Uważamy wyjazd za udany.