Zjazd Szkół Prymasowskich

27 września już po raz szósty uczestniczyliśmy w Zjeździe Szkół Prymasowskich w Komańczy wraz z wychowawczyniami, panem wójtem Stanisławem Strąkiem, księdzem Robertem Teterem, panią Klaudią Pawlik. Pogoda sprzyjała naszemu wyjazdowi, mogliśmy podziwiać początek złotej jesieni w Bieszczadach.

Wczesnym rankiem, spod szkoły w Pierzchnicy wyruszyliśmy autokarem do Klasztoru Sióstr Nazaretanek w Komańczy. Tam, po uroczystym przywitaniu delegacji wszystkich przybyłych szkół oraz ich pocztów sztandarowych, uczestniczyliśmy w uroczystej Msza Św. pod przewodnictwem arcybiskupa Józefa Michalika. Po części oficjalnej siostry poczęstowały wszystkich przybyłych gości słodkim poczęstunkiem . Następnie zwiedziliśmy Pokój Pamięci ks. Stefana Kardynała Wyszyńskiego oraz  klasztorną kaplicę,  w której wiele chwil spędził patron naszej szkoły oraz podziwialiśmy urokliwy budynek klasztoru i jego otoczenie .

Kolejnym punktem naszej wycieczki była Dukla – miejsce, w którym zobaczyliśmy  niezwykłą pustelnię Św. Jana z Dukli oraz kościół, w pobliżu którego wypływa cudowne źródełko. W czasie zwiedzania Dukli doskonałym  przewodnikiem okazał się ksiądz  Robert, który bardzo interesująco opowiadał niezwykłą historię tego miejsca oraz opisał nam życie jakie wiedli pustelnicy.

Po skosztowaniu smacznego obiadu w Dębowcu, udaliśmy się do Bazyliki Mniejszej NMP z La Salette. Tutaj również spacerowaliśmy po placu przyległym, gdzie znajduje się ołtarz letni, krzyże Drogi Krzyżowej oraz pomnik Matki Bożej Płaczącej, a także trzy tablice z rycinami jej przepowiedni.

Do Pierzchnicy wróciliśmy o godzinie 20  zmęczeni, ale zadowoleni,  iż mieliśmy okazję zobaczyć miejsca związane z życiem niezwykłego człowieka, jakim jest  patron naszej szkoły – Kardynała Stefan Wyszyński.