DZISIAJ PRZEDSZKOLAKI – JUTRO PIERWSZAKI

21 kwietnia 2016r. w szkole podstawowej odbyło się podsumowanie realizowanego każdego roku  programu  DZISIAJ PRZEDSZKOLAKI – JUTRO PIERWSZAKI. Głównym celem programu i  bardzo ważnym elementem pracy wychowawczej szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jest wsparcie i  pomoc dzieciom w miarę bezstresowym przejściu z przedszkola do szkoły. Program ma za zadanie pomóc  w pokonaniu negatywnych emocji oraz zminimalizowaniu stresu wywołanego przejściem z „zerówki”do klasy I.

 Już w miesiącu lutym uczniowie klasy IIIa wraz z wychowawczynią p. A. Makuch gościli dzieci z  oddziału V. Na przygotowanych przez trzecioklasistów stoiskach dzieci mogły zobaczyć żywe okazy zwierząt, książki o dinozaurach, koniach i innych zainteresowaniach trzecioklasistów. Był pokaz i nauka robienia kwiatów. Niespodzianką było przedstawienie ,,Książe szuka żony”, które przygotowali starsi koledzy.

Kolejne zajęcia, w których uczestniczyły tym razem dzieci z oddziału III przygotowali uczniowie klasy III b pod kierunkiem  wychowawczyni p. R. Piątek. Starsi koledzy przestawili inscenizację pt. ,,Złoty król” oraz przeprowadzili doświadczenie, którego celem było znalezienie odpowiedzi na  pytanie  ,,Czy w owocach i warzywach znajduje się woda?”. Pod mikroskopami dzieci obserwowały bakterie, obejrzały zielnik i hodowlę roślin. Wspólnie bawili się przy grach matematycznych oraz wykonały taniec ze wstążkami. Spotkanie było również okazją do zaprezentowania się gromady zuchowej ,,Baśniowe skrzaty”, której uczestnikami wkrótce zapewne będą dzisiejsi jeszcze zerówkowicze.

21 kwietnia gościliśmy wychowawców i  dzieci ze wszystkich oddziałów przedszkolnych na premierze przedstawienia ,,Smutna Ziemia”. Po przedstawieniu dzieci z oddziału IV p. A. Borek  uczestniczyły w zajęciach muzyczno – ruchowych, które przygotowały wychowawczynie kl. I a i I b p. B. Miszczyk i p. M.  Ksel. O rok starsi koledzy prezentując się uczyli kolegów słów i układu tanecznego do piosenki ,,Chcemy być zdrowi”. Przedszkolaki na zabawę zareagowali bardzo żywiołowo czego efektem był wspólny, jakże radosny taniec.  Dzieci zostały zapoznane  ze szkołą. Zobaczyły sale lekcyjne, obejrzały zdjęcia z uroczystości szkolnych, gazetki szkolne, pokój nauczycielski  i najfajniejszą ich zdaniem pracownię komputerową.  Spotkanie zakończyło się wspólną zabawą muzyczno-ruchową pt. ,,Wąż”. Stosując różne metody i aktywności  dzieci wspieraliśmy ich wszechstronny rozwój, a łącząc dwa środowiska – przedszkole i szkołę staraliśmy się  pomóc dzieciom zaprzyjaźnić się, zrozumieć i odnaleźć w nowej sytuacji, która ich czeka za niespełna cztery miesiące.

                                                                                                                                 Barbara Miszczyk