W projekcie brało udział pięć szkół- z Włoch, Polski, Turcji, Słowacji i Portugalii.
W grudniu uczniowie realizujący projekt zaprezentowali swoje zainteresowania, ulubione formy spędzania czasu wolnego oraz informacje dotyczące szkoły. Z pomocą nauczycieli zostały one zamieszczone na platformie E-Twinning, a do opisów dołączone zostały awatary uczniów.
Następnie nauczyciele i uczniowie wypełnili ankietę online dotyczącą tematyki projektu oraz swoich umiejętności w posługiwaniu się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.
Kolejnym etapem było stworzenie logo projektu. Przedstawiciele wszystkich szkół mogli stworzyć nieograniczoną liczbę logo, korzystając z dowolnej techniki. Wszystkie propozycje należało zamieścić na platformie, wskazując to logo, które zdaniem uczniów z każdej szkoły powinno wziąć udział w konkursie na logo reprezentujące cały projekt.
W styczniu chętni uczniowie nagrali krótkie filmiki, prezentujące ich rozmowę z babciami na temat popularnych polskich przysłów i powiedzeń. Filmiki wraz z tłumaczeniem znaczenia przysłów na język angielski zostały zamieszczone na platformie E- Twinning. Również w styczniu nagraliśmy film prezentujący naszą szkołę.
W lutym na platformie Zoom odbyło się spotkanie online uczestników projektu ze wszystkich szkół. Dzieci przedstawiały swoje imiona, wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania. Mogły spróbować swoich sił w rozumieniu języka i mówieniu, a także zobaczyć rówieśników z partnerskich szkół.
W marcu dzieci nagrały w aplikacji ChatterPix wypowiedzi dotyczące kościoła w Pierzchnicy i zwyczajów związanych ze świętowaniem odpustu parafialnego. Nagrania wraz ze zdjęciami i opisem kościoła i jego patronki zamieszczone zostały w programie graficznym Canva.
W kwietniu uczestnicy projektu zamieścili w programie Genial.ly opis świeckich uroczystości celebrowanych przez lokalną społeczność oraz zdjęcia i filmiki prezentujące te uroczystości.
W maju zamieściliśmy w programie Canva prezentację najpopularniejszych polskich mitów i legend.
W czerwcu w programie Padlet zaprezentowaliśmy opatrzone zdjęciami przepisy na tradycyjne polskie potrawy.
Zgodnie z założeniami projektu, dzięki pracy przy jego realizacji mogliśmy porównać tradycje, zwyczaje i legendy pięciu europejskich krajów. Wzbogaciliśmy naszą wiedzę, rozwinęliśmy umiejętności posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi oraz mieliśmy możliwość wykorzystania języka angielskiego do komunikacji w formie ustnej i pisemnej.
Nauczyciele języka angielskiego